Polcall » Blog » System call center w twojej firmie — jakie daje korzyści?

System call center w twojej firmie — jakie daje korzyści?

Skuteczna sprzedaż i dbanie o dobry wizerunek firmy wymaga ciągłego dostosowywania działań do potrzeb klientów. Jednym z telemarketingowych rozwiązań, które ułatwiają kontakt z odbiorcami usług lub produktów jest system call center. Wdrożenie telefonicznej centrali usprawnia wewnętrzne działanie firmy i pozwala osiągnąć zadowalające efekty sprzedaży. Co jeszcze można zyskać dzięki nowoczesnemu systemowi i jakie są zalety wprowadzenia call center?

Czym jest system call center?

System call center to nowoczesne rozwiązanie wykorzystywane w telemarketingu, które oferuje możliwość dotarcia do klienta na wiele sposobów. Dzięki zastosowaniu różnych kanałów firma może zbudować kompletną strategię komunikacji dostosowaną do rodzaju biznesu i potrzeb odbiorców. Do działań realizowanych w ramach strategii omnichannel należą m.in. telesprzedaż, posprzedażowa obsługa klienta, w tym BOK (biuro obsługi klienta), a także help desk, back office, przeprowadzanie badań marketingowych i projektów dopasowanych do rodzaju konkretnej branży. Wsparcie doświadczonych telemarketerów i ich udział w procesie zwiększa szansę na powodzenie kampanii i wzrost liczby zadowolonych konsumentów.

Jakie firmy powinny wdrożyć system call center?

System call center ma zastosowanie w wielu branżach. Firmy, które chcą usprawnić funkcjonowanie wybranego działu, wdrożyć nowe rozwiązania lub całkowicie powierzyć zarządzanie komunikacją z klientami specjalistom, chętnie korzystają z usług outsourcingu call center. W wyniku takiej współpracy przy większej oszczędności pieniędzy można zyskać lepszą konwersję, poprawić relacje z odbiorcami i zwiększyć ich poziom zadowolenia z otrzymywanych usług. Korzystanie z usług call center sprawdzi się w firmach, które nie dysponują budżetem umożliwiającym założenie działu dedykowanego prowadzeniu projektów z zakresu telemarketingu lub umożliwiającym zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników.

Przeczytaj również:  Gmail mailing – czym jest i jak dobrze wykorzystać jego funkcje?

Nowoczesne systemy call center znajdą zastosowanie m.in. w branżach:

opiece medycznej – rejestrowanie wizyt, gromadzenie i bezpieczne przechowywanie informacji na temat pacjentów, profesjonalna obsługa,

transportu i spedycji – infolinia pierwszego kontaktu, BOK, systemy rejestracji zgłoszeń przejazdów dla kierowców, usprawnienie wewnętrznej komunikacji,

energetyki – infolinia sprzedażowa, BOK, help desk, back office,

ubezpieczeń – telesprzedaż, biuro obsługi klienta, SMS i e-mail marketing, tworzenie i weryfikacja baz danych.

Korzyści systemu call center dla firm

Efekty wdrożenia systemu call center w firmie są zauważalne już od początku wprowadzenia pierwszych zmian. Narzędzia telemarketingowe umożliwiają lepsze zaplanowanie działań względem grupy docelowej bez potrzeby przeznaczenia dużego nakładu finansowego. Większość oprogramowań call center wykorzystuje model pracy w chmurze, dzięki czemu oszczędności zauważalne są już na etapie zarządzania miejscem niezbędnym do funkcjonowania systemu. Kontakt z klientami można nawiązać bezpośrednio po wdrożeniu implementacji – szybko, bezpiecznie i stosunkowo niskim kosztem.

Przeczytaj także: Dlaczego warto zdecydować się na outsourcing usług call center? Korzyści dla firm

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Profesjonalna obsługa klientów

W kontakcie z klientem duży wpływ na jakość obsługi ma czas. Dzięki systemowi call center wykonywanie i odbieranie połączeń pozwala skrócić czas odpowiedzi i tym samym zapewnić lepszą dyspozycyjność. Osoby odpowiedzialne za obsługę systemu mają możliwość ustawiania telefonujących w kolejkę, co zwiększa automatyzację całego procesu.

Mniejsze koszty i większa efektywność pracowników

Systemu call center oferują możliwość nawiązania kontaktu z klientami przy użyciu sieci Ethernet. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć koszty połączeń w porównaniu z obsługą klienta przy korzystaniu z usług tradycyjnej telefonii. Intuicyjne narzędzia usprawniają działanie pracowników, dzięki czemu w podobnym czasie dochodzi do większej liczby interakcji, które wpływają na wzrost sprzedaży.

Przeczytaj również:  Sprzedaż B2B i B2C – jakie są różnice w tych sektorach?

Łatwe pozyskiwanie informacji o klientach

Usługi telemarketingowe bazują na wykorzystaniu formy bezpośredniego kontaktu, która korzystnie wpływa na budowanie relacji i umożliwia sprawniejszą wymianę informacji z odbiorcami. Ponadto system call center integruje się z systemem CMR firmy, co zapewnia łatwiejszy dostęp do danych analitycznych.

Automatyzacja usług

Wiele z działań poszczególnych działów w firmie można zautomatyzować, co korzystnie wpływa na szybkość przetwarzania pozyskanych informacji i zastosowania ich w praktyce. Nowoczesne narzędzia i programy usprawniają również wewnętrzną komunikację, co skraca czas potrzebny do akceptacji lub wykonania wybranej czynności związanej z projektem.

Wzrost satysfakcji klientów

Zastosowanie konkretnych rozwiązań telemarketingowych dostarcza konsumentom informacji w sposób, który zaspokaja ich potrzeby zakupowe lub związane z opieką posprzedażową. Dzięki usprawnieniu strategii komunikacji firma zyskuje uznanie w oczach potencjalnych odbiorców, co sprzyja wzrostowi zadowolenia oraz korzystaniu z usług lub produktów firmy w przyszłości.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.