Sprzedaż przez telefon

Sprzedaż produktów i usług to zwykle najważniejsze zadanie każdej organizacji i nadrzędny cel prowadzonej działalności.

Jedną ze skuteczniejszych obecnie form wsparcia sprzedaży są nowoczesne kampanie telemarketingowe – wykorzystujące różne kanały dotarcia do potencjalnych i obecnych klientów. W ramach przemyślanej strategii omnichannel, kanały te możemy ze sobą integrować. Pozwala to usprawnić obsługę leadów (m.in. dzięki automatyzacji i gromadzeniu danych o odbiorcach w chmurze), a przez to zauważalnie zmniejszyć koszt pozyskania klienta.

Telemarketing to wciąż najbardziej efektywna forma zwiększenia sprzedaży. Jednak aby był skuteczny, trzeba stosować narzędzia dostosowane do przyzwyczajeń i wymagań współczesnego odbiorcy, co obejmuje także kontakt przez internet.

Nowoczesna telesprzedaż telefoniczna

Sprzedaż produktów i usług przez telefon może na pierwszy rzut oka wydawać się narzędziem o niskiej skuteczności. Tymczasem odpowiednio przygotowana i poprowadzona strategia telesprzedażowa to szansa na duży zwrot z inwestycji. Podstawą jest skrupulatnie wyselekcjonowana baza danych i wysokie kompetencje zespołu prowadzącego rozmowy z klientami. Bez dobrego planu działania telesprzedażowe kończą się zwykle zmarnowaniem budżetu i zniechęceniem do siebie odbiorców. Nie bez znaczenia jest również dostęp do infrastruktury pozwalającej automatyzować procesy, personalizować kontakt i skutecznie zarządzać informacją. Jeśli chcesz sprawdzić, jak wygląda inteligentna kampania sprzedażowa, zapytaj nas o szczegóły!

Co zyskasz, zlecając nam działania sprzedażowe dla Twojej firmy?

Kluczową zasadą jest indywidualne podejście do Twojego projektu. Jeśli telemarketing ma być skuteczny, musi być wypadkową dokładnej analizy organizacji, jej klientów/pozostałych interesariuszy, a także całej branży i działalności konkurencji. Nawet niewielka firma może szybko zdobyć przewagę konkurencyjną – również przy niewielkim budżecie.

W jaki sposób jest to możliwe?

  • Badania marketingowe – możemy przeprowadzić łatwe do wdrożenia i relatywnie tanie badania pozwalające oszacować szanse powodzenia projektu, a także zweryfikować poziom satysfakcji klientów. Dzięki temu możemy dobrze ukierunkować działania a w dłuższej perspektywie zaoszczędzić pieniądze. 
  • Dobrze wyszkolony zespół – telesprzedaż wymaga dobrego przeszkolenia i wysokich kompetencji interpersonalnych. Klienta łatwo zniechęcić – by tak się nie stało, a dodatkowo doszło do konwersji, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie konsultanta.
  • Infrastruktura i automatyzacja – aby procesy telesprzedażowe funkcjonowały sprawnie i nie generowały wysokich kosztów, konieczne są specjalne systemy do gromadzenia i porządkowania danych w czasie rzeczywistym oraz narzędzia automatyzujące i wspomagające pracę konsultantów. Nie musisz w nie inwestować, ich wykorzystanie jest wliczone w cenę naszej usługi.
  • Dopasowanie i integracja kanałów sprzedaży – wybieramy tylko te narzędzia, które rzeczywiście będą skuteczne w Twoim przypadku – w kontekście wielkości biznesu, branży i specyfiki Twoich klientów, Dzięki czemu możemy osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji (nawet tej niewielkiej).

Jakie narzędzia sprzedażowe możemy wdrożyć w telemarketingu?

Nowoczesna sprzedaż z wykorzystaniem narzędzi contact center to bardzo wiele możliwości. Naszym klientom możemy zaoferować między innymi:

  • telesprzedaż jako sprzedaż przez telefon (cold calling),
  • callback – usługa kontaktu na życzenie ze strony internetowej,
  • infolinia sprzedażowa – centrum informacji o Twojej ofercie, również z możliwością zakupu produktów lub usług przez internet,
  • obsługa leadów sprzedażowych – od selekcji kontaktów po umawianie gotowych spotkań handlowych,
  • BOK (biuro obsługi klienta),
  • i wiele innych.

W Polcall nie tylko obsługujemy telefoniczne połączenia sprzedażowe, ale także prowadzimy szereg działań związanych z zarządzaniem informacją o klientach: prowadzimy, segmentujemy i aktualizujemy bazy danych, odnotowujemy historię kontaktów i umożliwiamy wykorzystanie tych danych również w innych kanałach komunikacji z klientem. Dobrze poprowadzony proces sprzedaży to także możliwość analizy zebranych danych i na tej podstawie optymalizacja kolejnych kampanii. Realizując nasze kampanie telesprzedażowe, opracowujemy szczegółowe raporty, które pozwalają analizować preferencje klientów oraz kontrolować jakość wykonywanych usług.

Dowiedz się więcej na naszym blogu:

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę