Sprzedaż produktów i usług to zwykle najważniejsze zadanie każdej organizacji i nadrzędny cel prowadzonej działalności.
Jedną ze skuteczniejszych obecnie form wsparcia sprzedaży są nowoczesne kampanie telemarketingowe – wykorzystujące różne kanały dotarcia do potencjalnych i obecnych klientów. W ramach przemyślanej strategii omnichannel, kanały te możemy ze sobą integrować. Pozwala to usprawnić obsługę leadów (m.in. dzięki automatyzacji i gromadzeniu danych o odbiorcach w chmurze), a przez to zauważalnie zmniejszyć koszt pozyskania klienta.
Telemarketing to wciąż najbardziej efektywna forma zwiększenia sprzedaży. Jednak aby był skuteczny, trzeba stosować narzędzia dostosowane do przyzwyczajeń i wymagań współczesnego odbiorcy, co obejmuje także kontakt przez internet.
Sprzedaż produktów i usług przez telefon może na pierwszy rzut oka wydawać się narzędziem o niskiej skuteczności. Tymczasem odpowiednio przygotowana i poprowadzona strategia telesprzedażowa to szansa na duży zwrot z inwestycji. Podstawą jest skrupulatnie wyselekcjonowana baza danych i wysokie kompetencje zespołu prowadzącego rozmowy z klientami. Bez dobrego planu działania telesprzedażowe kończą się zwykle zmarnowaniem budżetu i zniechęceniem do siebie odbiorców. Nie bez znaczenia jest również dostęp do infrastruktury pozwalającej automatyzować procesy, personalizować kontakt i skutecznie zarządzać informacją. Jeśli chcesz sprawdzić, jak wygląda inteligentna kampania sprzedażowa, zapytaj nas o szczegóły!
Kluczową zasadą jest indywidualne podejście do Twojego projektu. Jeśli telemarketing ma być skuteczny, musi być wypadkową dokładnej analizy organizacji, jej klientów/pozostałych interesariuszy, a także całej branży i działalności konkurencji. Nawet niewielka firma może szybko zdobyć przewagę konkurencyjną – również przy niewielkim budżecie.
W jaki sposób jest to możliwe?
Nowoczesna sprzedaż z wykorzystaniem narzędzi contact center to bardzo wiele możliwości. Naszym klientom możemy zaoferować między innymi:
W Polcall nie tylko obsługujemy telefoniczne połączenia sprzedażowe, ale także prowadzimy szereg działań związanych z zarządzaniem informacją o klientach: prowadzimy, segmentujemy i aktualizujemy bazy danych, odnotowujemy historię kontaktów i umożliwiamy wykorzystanie tych danych również w innych kanałach komunikacji z klientem. Dobrze poprowadzony proces sprzedaży to także możliwość analizy zebranych danych i na tej podstawie optymalizacja kolejnych kampanii. Realizując nasze kampanie telesprzedażowe, opracowujemy szczegółowe raporty, które pozwalają analizować preferencje klientów oraz kontrolować jakość wykonywanych usług.