Telemarketing outbound (telemarketing wychodzący) to wszystkie działania telesprzedażowe, inicjowane przez firmę. To przeciwieństwo inbound telemarketingu (przychodzącego), który zakłada odbieranie połączeń, które przychodzą od klientów. Obecnie większość firm korzysta z obu tych wariantów komunikacji jednocześnie, integrując różne kanały w ramach strategii omnichannel. Granica między tymi pojęciami jest do pewnego stopnia umowna – zdarza się, że również w ramach działań inbound, konsultanci dzwonią do klientów (na przykład, by odpowiedzieć na zgłoszoną wcześniej sprawę).

Konsultanci outbound call center aktywnie zabiegają o zainteresowanie klienta i dążą do określonego celu, jakim najczęściej jest sprzedaż.

Telemarketing outbound – narzędzia

Outbound telemarketing może dotyczyć różnych aspektów marketingu, sprzedaży czy szeroko rozumianej komunikacji z klientami. To między innymi:

  • badania satysfakcji klienta, takie jak ankieta telefoniczna metodą CATI,
  • działania z zakresu telemarketingu – kontakt telefoniczny, w którym klientom proponowane są produkty lub usługi (rozmowy sprzedażowe),
  • kontakt w sprawach formalnych związanych z realizacją usługi (np.przedłużenie umowy, odnowienie subskrypcji, konieczność uzupełnienia danych),
  • generowanie leadów,
  • umawianie spotkań sprzedażowych.

Outbound telemarketing może dotyczyć również posprzedażowej obsługi klientów, których możesz informować o indywidualnie przygotowanej ofercie, czy wprowadzeniu nowych wariantów ich ulubionych produktów.

Telefoniczne pozyskiwanie klientów

Outbound telemarketing dotyczy często aktywnej – inicjowanej przez zespół contact center – sprzedaży. Telefon to wciąż jedna z najskuteczniejszych form kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wysoką skuteczność tych działań można osiągnąć jedynie dzięki dobremu przygotowaniu – w przeciwnym razie z dużym prawdopodobieństwem przeznaczony budżet zostanie zmarnowany. Nieprofesjonalny kontakt może dodatkowo zniechęcić klientów do Twojej organizacji. 

Jakie elementy składają się na skuteczną kampanię telemarketingową outbound? 

  • Nowoczesna infrastruktura – narzędzia automatyzujące wykonywanie połączeń i wprowadzanie danych klientów do systemu w trakcie rozmowy, systemy do zarządzania informacją oraz synchronizacji danych. Dzięki temu historia kontaktu z klientem jest dostępna dla każdego konsultanta – rozmówca nie musi wielokrotnie powtarzać szczegółów swojej sprawy).
  • Selekcja kontaktów, opracowanie i aktualizacja bazy danych – to podstawa do skutecznego (zakończonego wysokim wskaźnikiem konwersji) telemarketingu. Dzwonimy tylko do osób, które są z dużym prawdopodobieństwem zainteresowane ofertą. 
  • Profesjonalny zespół – dzwoniąc do potencjalnego klienta, bardzo łatwo go zirytować lub zniechęcić. Telefony tego rodzaju powinny być wykonywane przez dobrze wyszkolone osoby, które potrafią przezwyciężyć początkową niechęć odbiorcy do rozmowy.
  • Analiza skuteczności działań – raportowanie wyników i regularna weryfikacja skuteczności kampanii pozwala zlokalizować obszary wymagające usprawnienia i wdrożyć działania naprawcze. To z kolei pozwala zoptymalizować budżet i zwiększyć zwrot z inwestycji.

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę