Badania CATI to skuteczne, a przy tym relatywnie proste do przeprowadzenia i niedrogie badania satysfakcji klienta. Mają formę wywiadu telefonicznego, który jest wspomagany komputerowo. Ankieter dzwoni do określonej wcześniej grupy respondentów, a specjalny program komputerowy prowadzi go przez kolejne pytania (interaktywny skrypt rozmowy). Częściowa automatyzacja tego procesu pozwala przeprowadzić badanie szybko i komfortowo. Dzięki temu respondenci chętnie w nim uczestniczą, a my możemy wykonać wiele ankiet w krótkim czasie, i tym samym pozyskać więcej danych.
Warto dodać, że automatyzacja może dotyczyć także wielu innych elementów badania – selekcji osób do kontaktu, inicjowania połączeń, a także zapisywania wyników ankiety.
Uzyskane odpowiedzi ankieter CATI wprowadza do systemu komputerowego w trakcie rozmowy, dzięki czemu od razu po jej zakończeniu zostają one zapisane w bezpiecznym, łatwo dostępnym miejscu, w formie elektronicznej. Co istotne, w badaniach ankietowych CATI wyniki można analizować na bieżąco, jeszcze przed zakończeniem całego procesu.
Ankiety CATI mają bardzo szerokie zastosowanie – można je wdrożyć w większości organizacji, niezależnie od ich wielkości i branży, w której działają. Badanie satysfakcji klienta metodą CATI stosujemy z powodzeniem w niewielkich działalnościach, a także w dużych korporacjach. Zakres badania i jego formułę zawsze dobieramy indywidualnie, mając na uwadze budżet klienta i cel badania.
Telefoniczne badania ankietowe metodą CATI umożliwiają pozyskanie dużej ilości uporządkowanych danych – w krótkim czasie i w niewielkim budżecie.
Najważniejsze zalety przeprowadzania badań ankietowych za pomocą metody CATI, to:
Ankiety CATI pozwalają zbadać poziom zadowolenia klientów z produktów lub usług firmy. Realizując je regularnie, można kontrolować jakość oferty i określić jej słabe punkty. Zebrane w ten sposób dane umożliwiają podjęcie działań naprawczych, jeśli satysfakcja klientów nie będzie wystarczająca. Dzięki badaniom ankietowym CATI jest szansa zrobić to odpowiednio wcześnie, zanim grono niezadowolonych odbiorców marki istotnie się powiększy. Tego rodzaju działania rozpoczęte zbyt późno są nie tylko trudniejsze, ale zwykle wymagają dużo więcej nakładów finansowych.
W Polcall zajmujemy się badaniami CATI kompleksowo – od analizy i wyboru adekwatnych narzędzi, przed zaprojektowanie ankiety, przeprowadzenie badania, jego optymalizację, aż po szczegółowy raport po zakończeniu prac. Po więcej informacji skontaktuj się z nami!