Obsługa chat i livechat online

Polcall » Usługi Call Center » Omnichannel » Obsługa chat i livechat online

Chat online dla klientów na stronie internetowej to coraz częściej stosowane rozwiązanie. Sprawdza się szczególnie w działalności e-commerce oraz we wszystkich branżach, które kierują swoje produkty do młodszych grup odbiorców, spędzających dużo czasu w internecie. Kontakt internetowy jest preferowany przez większość współczesnych konsumentów, telefon wybierają najczęściej wtedy, gdy chcą uzyskać szczegółowe informacje w bardziej skomplikowanych sprawach.

Okienko rozmowy łatwo wdrożyć na stronie, a sama obsługa chatu online nie jest skomplikowana. Rozwiązanie to nie kosztuje też dużo, dzięki czemu można je stosować również w niewielkich organizacjach.

Rozmowa na chacie może być prowadzona z automatem lub też z żywym człowiekiem. Druga opcja jest czasem określana jako livechat. Klienci zdecydowanie wyżej oceniają komunikację z drugą osobą, choć rozmowa z botem może być skuteczna w przypadku rozwiązywania bardzo prostych problemów użytkowników.

Dlaczego warto wdrożyć chat online na stronie www?

To relatywnie proste narzędzie, które może przynieść istotną poprawę w relacjach z klientami oraz zwiększyć szansę na konwersję. Obsługa czatu pełni rolę wirtualnego doradcy – w czasie rzeczywistym odpowiada na pytania i wątpliwości klienta. Dobrze przeszklona osoba potrafi dodatkowo zachęcić klienta do sfinalizowania zakupu.

Najważniejsze korzyści, jakie daje wdrożenie livechatu (w mniejszym stopniu także chatu obsługiwanego przez automat):

  • oszczędność czasu zespołu sprzedażowego (kontaktem z klientem na Twojej stronie zajmie się w Twoim imieniu nasi konsultanci),
  • zwiększenie szansy na konwersję (przez udzielenie informacji, czy przekonanie klientów, którzy rozważają zakup),
  • dodatkowa szansa na konwersję w młodszych grupach odbiorców,
  • zwiększenie czasu, jaki użytkownicy spędzają na stronie internetowej,
  • możliwość zbierania danych o zachowaniach użytkowników (i dalsze optymalizowanie oferty na tej podstawie),
  • relatywnie niski koszt wdrożenia i prowadzenia takiej usługi,
  • i wiele innych – zapytaj nas o szczegóły.

Chat online na stronie – rozwiązanie dopasowane do potrzeb

Livechat (a także chat) można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb organizacji. Może funkcjonować w określonych godzinach (na przykład wtedy, kiedy stronę odwiedza najwięcej użytkowników), a w okresach mniejszego zainteresowania działać w zmienionej formie. Przykładem jest funkcjonalność callback, czyli prośba o kontakt na stronie www – wtedy nasi konsultanci oddzwaniają we wskazanym czasie. W takich sytuacjach chat może obsługiwać również automat.

Chat na stronie warto traktować jako element szerszej strategii omnichannel – połączenia różnych kanałów komunikacji, które dodatkowo są ze sobą zintegrowane. Integracja oznacza, że dane o użytkownikach (takie jak historia kontaktu lub zakupów) są gromadzone w jednym miejscu, do którego łatwy dostęp mają wszyscy konsultanci (obsługujący na przykład infolinię, chat, dział reklamacji i inne). Dzięki temu kontakt z klientem może przebiegać znacznie sprawniej. Oszczędza to czas użytkowników i zwiększa ich zadowolenie z jakości obsługi – a to przekłada się wprost na dobre relacje z marką i chęć zakupów (lub też dokonania innego rodzaju konwersji, w zależności od specyfiki firmy).

Jeśli chcesz wdrożyć chat/livechat na swojej stronie, skontaktuj się z nami. Doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie. Korzystamy z zaawansowanych systemów usprawniających oraz narzędzi do bezpiecznego gromadzenia danych.

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę