Badania marketingowe

Badania marketingowe dla twojego biznesu

Jedną z naszych specjalizacji są badania marketingowe, które pozwalają określić poziom satysfakcji klienta z określonych produktów/usług. Badania marketingowe pełnią istotną rolę w funkcjonowaniu każdej organizacji – pozwalają zgromadzić wiarygodne informacje na temat produktu, usługi, lub też działalności samej firmy. Co ważne, informacje te są ustandaryzowane – potwierdzone obiektywnie, nie opierają się na domysłach lub intuicji. Ma to szczególne znaczenie przy wprowadzaniu nowych produktów lub usług na rynek, modyfikacji oferty, ale też weryfikacji jakości produktów/usług już funkcjonujących na rynku.

Dlaczego warto przeprowadzać badania marketingowe?

  • Minimalizowanie ryzyka – możliwość reagowania na wady produktów/usług na wczesnym etapie, co w niektórych przypadkach może przynieść ogromne oszczędności (np. jeśli klienci nie są zadowoleni z produktu, można wstrzymać się ze zwiększeniem produkcji do czasu rozwiązania problemu).
  • Pozyskanie dodatkowych informacji o grupie docelowej, zachowaniach konsumentów i szerszych trendach w branży. W ten sposób możliwa jest szybka reakcja na zmieniające się tendencje i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
  • Relatywnie niski koszt – badania marketingowe realizowane w call center są w dużej mierze zautomatyzowane, dzięki czemu nie wymagają zaangażowania wielu osób. Łatwo je również skalować bez dużych nakładów.
  • Krótki czas realizacji badania – nawet w przypadku dużej liczby wywiadów. Nowoczesny system komputerowy pozwala prowadzić ankietę bardzo szybko, co jest wygodne zarówno dla ankietera, jak i klienta (który dzięki temu chętniej odpowiada na pytania). Dane zapisywane są w czasie rzeczywistym, w trakcie rozmowy z konsultantem i gromadzone w jednym miejscu, a wyniki są dostępne przez internet.
  • Szansa zwiększenia jakości obsługi klienta oraz jakości samych produktów lub usług – analiza wyników badania pozwala określić słabe punkty przedsiębiorstwa.

Więcej o zaletach badań marketingowych, wykorzystywanych metodach i sposobach analizowania danych przeczytaj na naszym blogu: Czym są badania marketingowe i jakie znamy ich rodzaje?

Badania satysfakcji klienta

W naszej ofercie znajdują się badania satysfakcji klienta, które możemy przeprowadzić relatywnie szybko. Badanie może dotyczyć na przykład jakości obsługi pracowników, którzy kontaktują się z klientami – instalatorów, którzy montują rozwiązania firmy w domach użytkowników, osób obsługujących reklamacje, czy też personelu sklepu. W naszym contact center realizujemy również badania w formule tzw. tajemniczego klienta, badania opinii, sondaże poparcia (np. konkretnych inicjatyw).

Przeczytaj więcej o badaniach satysfakcji klienta.

Badania metodą CATI 

Jednym ze skuteczniejszych metod, które można zlecić contact center jest wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (badanie CATI). Metoda ta może zostać wdrożona w różnych organizacjach, niezależnie od ich specyfiki i skali działania. Mogą z niej skorzystać zarówno niewielkie firmy, jak i rozbudowane organizacje.

Dlaczego warto realizować ankiety CATI?

  • można je opracować i wykonać relatywnie szybko,
  • proces zbierania danych jest w dużej mierze zautomatyzowany (system „prowadzi” ankietera przez pytania),
  • przeprowadzenie całego badania nie wiąże się z dużymi kosztami,
  • możliwość pozyskania wielu istotnych dla rozwoju organizacji danych,
  • szybki dostęp do wyników przez internet,
  • metodologia pozwalająca na zebranie miarodajnych informacji (każda badana osoba przechodzi przez zbliżony scenariusz pytań). 

Dowiedz się więcej o ankiecie telefonicznej CATI.

Badania marketingowe prowadzone przez contact center pomagają poznać trendy panujące wśród konsumentów, co przydaje się w opracowaniu odpowiedniej strategii marketingowej i planowaniu prawidłowego rozwoju biznesu.

Badania marketingowe - FAQ

Na czym polegają badania marketingowe?

Badania marketingowe to proces zbierania, analizowania i interpretowania informacji o rynku, konkurencji, grupie docelowej oraz preferencjach i zachowaniach konsumentów, mający na celu wspieranie decyzji marketingowych.

Ile kosztuje badanie marketingowe?

Koszt badania marketingowego zależy od jego zakresu, metody, zasięgu oraz narzędzi użytych do jego realizacji. Może wahać się od kilku tysięcy złotych za proste ankiety, do kilkudziesięciu tysięcy złotych za kompleksowe badania rynkowe.

W czym badania marketingowe są przydatne?

Badania marketingowe są przydatne w zrozumieniu potrzeb i preferencji klientów, identyfikacji nowych możliwości rynkowych, monitorowaniu trendów, ocenie skuteczności działań marketingowych oraz minimalizacji ryzyka podejmowanych decyzji biznesowych.

Jakie są główne rodzaje metody i techniki badań marketingowych?

Główne metody badań marketingowych to badania ilościowe (np. ankiety, sondaże) oraz jakościowe (np. wywiady indywidualne, grupy fokusowe). Techniki te wykorzystują różnorodne narzędzia, takie jak kwestionariusze, obserwacje, analizy danych rynkowych, testy produktów czy analizy konkurencji.

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę