Badania marketingowe

Polcall » Usługi Call Center » Badania marketingowe

Badania marketingowe dla twojego biznesu

Jedną z naszych specjalizacji są badania marketingowe, które pozwalają określić poziom satysfakcji klienta z określonych produktów/usług. Badania marketingowe pełnią istotną rolę w funkcjonowaniu każdej organizacji – pozwalają zgromadzić wiarygodne informacje na temat produktu, usługi, lub też działalności samej firmy. Co ważne, informacje te są ustandaryzowane – potwierdzone obiektywnie, nie opierają się na domysłach lub intuicji. Ma to szczególne znaczenie przy wprowadzaniu nowych produktów lub usług na rynek, modyfikacji oferty, ale też weryfikacji jakości produktów/usług już funkcjonujących na rynku.

Dlaczego warto przeprowadzać badania marketingowe?

  • Minimalizowanie ryzyka – możliwość reagowania na wady produktów/usług na wczesnym etapie, co w niektórych przypadkach może przynieść ogromne oszczędności (np. jeśli klienci nie są zadowoleni z produktu, można wstrzymać się ze zwiększeniem produkcji do czasu rozwiązania problemu).
  • Pozyskanie dodatkowych informacji o grupie docelowej, zachowaniach konsumentów i szerszych trendach w branży. W ten sposób możliwa jest szybka reakcja na zmieniające się tendencje i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
  • Relatywnie niski koszt – badania marketingowe realizowane w call center są w dużej mierze zautomatyzowane, dzięki czemu nie wymagają zaangażowania wielu osób. Łatwo je również skalować bez dużych nakładów.
  • Krótki czas realizacji badania – nawet w przypadku dużej liczby wywiadów. Nowoczesny system komputerowy pozwala prowadzić ankietę bardzo szybko, co jest wygodne zarówno dla ankietera, jak i klienta (który dzięki temu chętniej odpowiada na pytania). Dane zapisywane są w czasie rzeczywistym, w trakcie rozmowy z konsultantem i gromadzone w jednym miejscu, a wyniki są dostępne przez internet.
  • Szansa zwiększenia jakości obsługi klienta oraz jakości samych produktów lub usług – analiza wyników badania pozwala określić słabe punkty przedsiębiorstwa.

Więcej o zaletach badań marketingowych, wykorzystywanych metodach i sposobach analizowania danych przeczytaj na naszym blogu: Czym są badania marketingowe i jakie znamy ich rodzaje?

Badania satysfakcji klienta

W naszej ofercie znajdują się badania satysfakcji klienta, które możemy przeprowadzić relatywnie szybko. Badanie może dotyczyć na przykład jakości obsługi pracowników, którzy kontaktują się z klientami – instalatorów, którzy montują rozwiązania firmy w domach użytkowników, osób obsługujących reklamacje, czy też personelu sklepu. W naszym contact center realizujemy również badania w formule tzw. tajemniczego klienta, badania opinii, sondaże poparcia (np. konkretnych inicjatyw).

Przeczytaj więcej o badaniach satysfakcji klienta.

Badania metodą CATI 

Jednym ze skuteczniejszych metod, które można zlecić contact center jest wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (badanie CATI). Metoda ta może zostać wdrożona w różnych organizacjach, niezależnie od ich specyfiki i skali działania. Mogą z niej skorzystać zarówno niewielkie firmy, jak i rozbudowane organizacje.

Dlaczego warto realizować ankiety CATI?

  • można je opracować i wykonać relatywnie szybko,
  • proces zbierania danych jest w dużej mierze zautomatyzowany (system „prowadzi” ankietera przez pytania),
  • przeprowadzenie całego badania nie wiąże się z dużymi kosztami,
  • możliwość pozyskania wielu istotnych dla rozwoju organizacji danych,
  • szybki dostęp do wyników przez internet,
  • metodologia pozwalająca na zebranie miarodajnych informacji (każda badana osoba przechodzi przez zbliżony scenariusz pytań). 

Dowiedz się więcej o ankiecie telefonicznej CATI.

Badania marketingowe prowadzone przez contact center pomagają poznać trendy panujące wśród konsumentów, co przydaje się w opracowaniu odpowiedniej strategii marketingowej i planowaniu prawidłowego rozwoju biznesu.

Dowiedz się więcej na naszym blogu:

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę