Badanie satysfakcji klienta i pracowników

Polcall » Usługi Call Center » Badania marketingowe » Badanie satysfakcji klienta i pracowników

Telefoniczne badanie satysfakcji klientów za pomocą ankiet

Badanie satysfakcji klienta to skuteczne narzędzia do poprawy jakości usług i zadowolenia odbiorców, a w konsekwencji zwiększenia sprzedaży. Zadowoleni klienci to klienci lojalni, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą korzystać z Twoich usług w przyszłości. 

Pozyskanie nowego klienta jest nawet kilkanaście razy droższe niż utrzymanie obecnego. Jednocześnie jeden niezadowolony konsument może zniechęcić wiele kolejnych osób. Ma to szczególne znaczenie współcześnie, kiedy jedna negatywna opinia w mediach społecznościowych może wywołać kryzys, którego opanowanie wiąże się nierzadko z ogromnymi nakładami.

Dla współczesnego konsumenta jakość obsługi jest jednym z najważniejszych czynników przy wyborze oferty. Dla wielu osób jest nawet ważniejsza niż sama oferta marki. Oznacza to, że jeśli taki klient zostanie źle potraktowany przez konsultanta lub personel sklepu, skorzysta z usług konkurencji nawet wtedy, gdy wcześniej był zdecydowany na zakup.

Aby zapobiegać takim sytuacjom, warto regularnie przeprowadzać badania satysfakcji klienta. Można je wdrożyć w niemal każdej organizacji, również przy niewielkim budżecie. Kluczowe jest dostosowanie narzędzi do specyfiki firmy i charakteru jej oferty.

Badanie satysfakcji klienta w ofercie Polcall

Naszym klientom oferujemy badania satysfakcji klientów, które zawsze dostosowujemy indywidualnie do potrzeb organizacji. Doradzimy na każdym etapie współpracy, a zebrane dane otrzymasz od nas w formie estetycznego przejrzystego raportu, który może posłużyć jako gotowa prezentacja, np. na spotkaniu zarządu.

Nasze badania satysfakcji klientów mogą dotyczyć:

  • pracy osób wykonujących usługi w imieniu klienta (np. instalatorów, kierowców, kurierów, ale także telemarketerów i konsultantów),
  • osób pracujących w działach reklamacji,
  • personelu sklepów i punktów usługowych,
  • pracowników rejestracji różnego typu,
  • osób prowadzących szkolenia,
  • i wiele innych profesji, w których istotna jest jakość obsługi i satysfakcja klienta.

Naszym klientom oferujemy także badania satysfakcji w formule tajemniczego klienta.

Badanie satysfakcji klientów – korzyści

Badanie satysfakcji klienta pozwala relatywnie szybko i relatywnie niskim kosztem zweryfikować jakość oferowanych usług, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości, zareagować na nie odpowiednio wcześnie. 

Najważniejsze zalety badania satysfakcji klienta, to: 

  • Wyeliminowanie słabych punktów w obsłudze klienta lub innym aspekcie działalności firmy, które mogą powodować niezadowolenie z usług.
  • Pozyskanie informacji o odbiorcach produktów/usług. Mogą dotyczyć postrzegania marki, cen, czy szybkości i charakteru komunikacji. Informacje te można wykorzystać do optymalizacji oferty i ograniczenia kosztów. 
  • Uniwersalny charakter metod badawczych – można je zastosować w większości organizacji sprzedających produkty lub prowadzących działalność usługową.
  • Możliwość sprawdzenia, czy przyjęte założenia mają odzwierciedlenie praktyce – jeśli nie, firma może dostosować strategię do realnych warunków rynkowych.
  • Prostota badania, która przekłada się na stosunkowo niski koszt i szybkie wyniki. 
  • Przejrzyste raporty – pozyskane dane porządkujemy i układamy w czytelne zestawienie, pozwalające wysnuć wnioski.

Jako że w przedsiębiorstwie nie można dokładnie kontrolować każdego aspektu obsługi klienta/sprzedaży, warto wdrożyć dobrze zaprojektowane badanie satysfakcji. Zadowoleni, lojalni klienci to największy kapitał firmy – 20% klientów przynosi 80% przychodu. 1 zadowolony klient powie o Tobie średnio dwóm osobom, a 1 niezadowolony nawet dziesięciu następnym. Z tego powodu kontrola satysfakcji klientów jest dziś niezbędna w organizacjach, które chcą utrzymać przewagę konkurencyjną.

Dowiedz się więcej na naszym blogu:

Może Cię zainteresować:

Porozmawiajmy
o współpracy

Customer success manager

+ 660 426 686
zapytania@polcall.pl

Kompleksowe podejście
Wspieramy nowoczesną sprzedaż o obsługę klienta/pracownika na wielu poziomach
Obsługa wielu branż
Jesteśmy elastyczni – zakres działań i narzędzia, z których korzystamy, zawsze dobieramy indywidualnie.
Nowoczesne rozwiązania
Nowoczesne narzędzia teleinformatyczne, w tym rozwiązania automatyzujące wybrane procesy.
Transparentne działania
Efekty naszej pracy są mierzalne – opracowujemy dokładne raporty i aktywnie optymalizujemy naszą pracę