Polcall » Blog » Co to jest cold mailing – strategia oraz zastosowanie

Co to jest cold mailing – strategia oraz zastosowanie

Zastanawiasz się, czym dokładnie jest cold mailing oraz jak możesz go wykorzystać w swojej firmie? Przychodzimy z odpowiedzią! Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące cold mailingu oraz podpowiadamy, jak skutecznie zaplanować wysyłkę „zimnych maili”.

Czym jest cold mailing?

Cold mailing to jedna z chętnie stosowanych metod marketingu bezpośredniego polegająca na wysyłce maili, do osób, które wcześniej nie miały kontaktu z Twoją marką oraz które mogą potencjalnie stać się jej klientami. Jest to więc jedna z wielu taktyk pozyskiwania leadów.

Skuteczny cold mailing znacząco zwiększa świadomość marki oraz tworzy u odbiorców potrzebę, która w późniejszym czasie może skłonić ich do zakupu Twojego produktu lub usługi. Jest to szczególnie skuteczna metoda, ponieważ dla sporej części społeczeństwa maile są najwygodniejszą formą komunikacji – zwłaszcza tej handlowej oraz biznesowej.

Czy cold mailing jest legalny?

Aby cold mailing był legalny, należy zaplanować ją zgodnie z przepisami obowiązującymi w konkretnej jurysdykcji. Wysyłając cold maile w Polsce należy przede wszystkim pamiętać o RODO. Choć mogłoby się wydawać, że w związku z tym skuteczna kampania „zimnych maili” jest niemal niemożliwa, to istnieją sposoby na legalne zaplanowanie działań w tym zakresie. Jak to zrobić?

Przede wszystkim należy pamiętać, że maile z konkretną ofertą sprzedażową można wysyłać jedynie do klientów, którzy wyrazili na to zgodę. Aby ją uzyskać, możesz między innymi zachęcić Twoich odbiorców do zapisania się na newsletter. Innym sposobem jest także wysyłka maili z zapytaniem o zgodę, co również może pozytywnie wpłynąć na profesjonalny wizerunek Twojej firmy. Pamiętaj również, aby zawsze wysyłać maile jedynie do kontaktów pozyskanych legalnie oraz wskazywać źródło pozyskania adresu mailowego, a także umożliwić odbiorcom rezygnację z mailingu.

Skuteczna strategia cold mailingowa – jak napisać dobry cold e-mail?

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strategia cold mailingowa będzie skuteczna, musisz przede wszystkim postawić na jakość wysyłanych maili. 

  1. Jednym z istotniejszych aspektów jest personalizacja. Wykorzystuj narzędzia, które pozwolą Ci zwracać się do pozyskanych kontaktów w bardziej bezpośredni sposób, na przykład po imieniu. Istotne jest również dopasowanie treści maila do potrzeb i problemów, a także zainteresowań odbiorcy.
  1. Warto również zadbać o odpowiednią długość maila. Odbiorcy są w dzisiejszych czasach przebodźcowani, a utrzymanie ich uwagi dłużej nić przez kilkadziesiąt sekund jest wyjątkowo trudne. Postaraj się więc tworzyć krótkie i zwięzłe treści. Zainteresowanie odbiorcy możesz zyskać także poprzez interesujący i intrygujący tytuł maila
  1. Spore znaczenie ma także czas wysyłki mali. Z wielu różnych badań wynika, że najlepszym czasem na działania z zakresu marketingu bezpośredniego jest środek tygodnia, a konkretniej środa w godzinach okołopołudniowych.
  1. Dodaj do swoich maili elementy takie jak Call To Action, czyli wezwanie do działania oraz Social Proof, czyli społeczne dowody słuszności.
  1. Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi na maila, możesz zastosować Follow Up. Takie przypominanie klientowi o sobie i swoich produktach może być bardzo skuteczne, jednak należy pamiętać, aby robić to z głową oraz poszanowaniem prywatności i przestrzeni Twojego odbiorcy.
  1. Nie jesteś pewien, czy dana strategia jest optymalna dla Ciebie i Twojej firmy? Testuj i optymalizuj różne rozwiązania. Być może inna pora wysyłki lub inne formułowanie tytułu sporo zmieni w efektywności Twoich działań cold mailingowych. 
Przeczytaj również:  Gmail mailing – czym jest i jak dobrze wykorzystać jego funkcje?

Chcesz mieć pewność, że Twoje działania z zakresu cold mailingu będą skuteczne? Sprawdź naszą ofertę mailingu reklamowego

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.