Polcall » Blog » SIP Trunk – co to jest i do czego służy?

SIP Trunk – co to jest i do czego służy?

Współczesne narzędzia call center pozwalają prowadzić komunikację skuteczniej, przy mniejszym nakładzie energii i środków. Jednym z takich rozwiązań jest usługa SIP Trunk, która umożliwia prowadzenie rozmów audio i wideo z wykorzystaniem sieci internetowej. Jej zaletą jest możliwość prowadzenia kilku rozmów jednocześnie w ramach jednego numeru. Jak działa usługa SIP Trunkingu i jakie korzyści wiążą się z jej wdrożeniem?

Czym dokładnie jest SIP i SIP Trunking?

Skrót SIP pochodzi od angielskiego zwrotu Session Initiation Protocol, co można przetłumaczyć jako protokół inicjowania sesji. Jest używany do rozpoczynania, monitorowania i kończenia sesji komunikacyjnych (a także ich modyfikacji, gdy zajdzie taka potrzeba). Przez sesje komunikacyjne możemy rozumieć tradycyjne rozmowy głosowe, czaty, wideokonferencje i inne formy komunikacji w czasie rzeczywistym.

Z kolei SIP Trunk to usługa telekomunikacyjna pozwalająca realizować połączenia telefoniczne (a także wideo) z wykorzystaniem łączy internetowych – również na telefony stacjonarne i komórkowe. Głos przekazywany jest cyfrowo, a nie – jak w tradycyjnych rozwiązaniach – za pośrednictwem nadajników naziemnych. Trunking eliminuje potrzebę używania tradycyjnych linii analogowych.

Rozwiązania SIP Trunk proponowane są zwykle klientom biznesowym – firmom, które chcą prowadzić więcej niż jedną rozmowę telefoniczną równocześnie.

Jak działa SIP Trunk?

Mówiąc najprościej – usługa SIP Trunk pozwala łatwo realizować połączenia telefoniczne i wideorozmowy przez internet. Działa jak wirtualna centrala telefoniczna. Połączenia nie są realizowane z wykorzystaniem okablowania, a przez połączenie internetowe (z wykorzystaniem protokołu IP). Komunikaty głosowe/multimedialne są konwertowane na pakiety danych i przesyłane internetowo.

Aby stworzyć telefonię internetową w firmie, potrzebne są dwa elementy:

  • Centrala telefoniczna – w tym przypadku może to być centrala wirtualna,
  • Usługa SIP Trunk – którą można wykupić u operatora.
Przeczytaj również:  Jak szybko zdobyć nowych klientów? Wypróbuj outsourcing sprzedaży

Klient, który wykupił usługę SIP Trunk zwykle otrzymuje od operatora konto z określoną liczbą kanałów – liczbą linii, na których można prowadzić rozmowy równocześnie. Zwykle jest to od kilku do kilkudziesięciu linii. Liczbę tę można na bieżąco zmieniać i dopasowywać do aktualnych potrzeb.

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

SIP Trunk – zalety

  • Uniwersalność i skalowalność – to usługa łatwo dostępna. Centralę można też rozbudowywać bez konieczności zakupu dodatkowych kart rozszerzeń i urządzeń. Linie można łatwo dodawać i usuwać, w zależności od potrzeb organizacji.
  • Prosta konfiguracja i duża funkcjonalność – z rozwiązań tych można korzystać, wykorzystując łącza operatorów telekomunikacyjnych.
  • Niski koszt wdrożenia – nie jest konieczne montowanie wielu urządzeń, czy okablowania. Możliwe jest wykorzystanie istniejącej wcześniej sieci internetowej.
  • Niski koszt połączeń – dotyczy to szczególnie połączeń międzynarodowych, które w tradycyjnej formie wiążą się w wysokimi opłatami.
  • Funkcje zabezpieczeń – operatorzy zwykle posiadają własne zabezpieczenia, które blokują nieautoryzowany dostęp do sieci.
  • Wysoka jakość połączeń – odpowiednio dobre połączenie internetowe pozwala na prowadzenie rozmowy bez najmniejszych zakłóceń i przerw.
  • Możliwość łatwego przełączania się między dwoma połączeniami przychodzącymi – co usprawnia pracę konsultantów.
  • Mobilność – dostęp do usługi możliwy jest z dowolnego miejsca łączącego się z internetem.

Dodatkowe funkcje SIP Trunk

SIP Trunking daje także możliwość integracji z innymi systemami używanymi w firmie, na przykład z systemem CRM (systemem do zarządzania relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami) i aplikacjami biznesowymi, na przykład tych do tworzenia i wysyłania kampanii email marketingowych.

SIP Trunk oferuje między innymi wirtualny faks i możliwość używania poczty głosowej. Połączenie internetowe pozwala także na nagrywanie rozmów.

Przeczytaj również:  Blending w contact center – co to jest, jakie przynosi korzyści?

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.