Polcall » Blog » Jak wybrać i na co zwrócić uwagę przy wyborze czatu na stronę internetową?

Jak wybrać i na co zwrócić uwagę przy wyborze czatu na stronę internetową?

Czat na stronie www to dziś konieczność dla wielu firm, które nie chcą zostać w tyle za konkurencją. To narzędzie proste, relatywnie tanie i możliwe do wdrożenia dla większości witryn. Kto powinien rozważyć uruchomienie czatu na stronie www, o jakich funkcjach pamiętać i gdzie się zgłosić?

Czat na stronę www – sposób na efektywną komunikację

Podstawową funkcją czatu na stronie jest umożliwienie sprawnego kontaktu firmy z jej odbiorcami. Zwykle są to klienci, ale mogą być to również pracownicy, potencjalnie partnerzy biznesowi czy inni interesariusze organizacji.

Najważniejszą zaletą czatu jest szybkość komunikacji – gdy użytkownik na stronie internetowej będzie chciał zadać pytanie dotyczące oferty, z pomocą czatu może to zrobić w tej samej chwili. I za kilka minut (a często sekund) otrzymać odpowiedź. Jeśli ta nie będzie satysfakcjonująca, może od razu dopytać o więcej szczegółów. Tak sprawna komunikacja nie jest możliwa mailowo, nie zawsze też telefonicznie. Dodatkowo wiele klientów preferuje czat bardziej niż rozmowę audio. Często też obawiają się długiego oczekiwania na odpowiedź konsultanta (co zdarza się relatywnie często, gdy infolinia nie jest prowadzona prawidłowo).

Warto pamiętać, że współcześni konsumenci preferują zakupy w internecie, oczekują też szybkiej odpowiedzi na swoje pytania. Gdy muszą długo czekać, z dużym prawdopodobieństwem zwrócą się do konkurencji.

Przeczytaj także: Customer success – co to jest, dlaczego warto o niego zadbać?

Pozostałe zalety czatu na stronie www

Bardzo szybka i bardzo efektywna komunikacja to nie jedyne zalety czatu internetowego na stronie. To również:

  • Profesjonalna obsługa – która pozwala sprawnie i szybko rozwiązywać problemy klientów, dając im jednocześnie wrażenie, że marka dba o nich na każdym etapie procesu zakupowego.
  • Wzrost zadowolenia klientów – którzy mogą zaoszczędzić czas i energię.
  • Większa szansa konwersji i możliwość dosprzedaży – konsultant w trakcie bezpośredniej rozmowy może polecić wybrane produkty/usługi lub zaproponować inne, którymi klient może być zainteresowany.
  • Redukcja kosztów – czat to jedno z najtańszych i najłatwiejszych do wdrożenia rozwiązań telemarketingu, które pozwala być w bezpośrednim kontakcie ze swoimi klientami.
  • Możliwość automatyzacji – część komunikacji możesz powierzyć robotom – np. proces kwalifikacji zapytania do określonego działu, przypisania rozmówcy do odpowiedniego konsultanta.
Przeczytaj również:  Klientocentryzm – co to jest i jakie korzyści ze sobą niesie?

Czat na stronie – dostępne funkcje

Każdy czat powinien umożliwiać prowadzenie rozmowy tekstowej w czasie rzeczywistym. Funkcje dodatkowe to często możliwość prowadzenia wideorozmowy lub przesyłania zdjęć. To bardzo wygodne na przykład w sytuacji, gdy potrzebna jest weryfikacja danych, przesłanie jakiegoś dokumentu lub potwierdzenie tożsamości.

Wygląd czatu można zwykle (w zależności od wybranej platformy) dostosować do własnych preferencji. Na przykład zmienić kolory na takie, jakich używa się na stronie lub też dodać logo.

Jedną z wygodnych funkcji czasu internetowego jest możliwość określenia godzin, w jakich będzie on czynny. Najczęściej dostosowuje się je do czasu pracy specjalistów firmy, choć w niektórych branżach dopasowuje się dostępność do typowych zachowań klientów (czat uruchamia się w czasie, gdy stronę odwiedzają najchętniej). 

Warto zwrócić uwagę również na funkcję callback – gdy czatu nie może obsłużyć w danym momencie żaden konsultant, użytkownik strony może poprosić o telefon na swój numer, gdy tylko reprezentant firmy będzie dostępny.

Pozostałe funkcje czatu internetowego, na które warto zwrócić uwagę:

  • Automatyczne powitanie i inne formy automatyzacji pozwalające uporządkować komunikację i przekierować użytkownika do odpowiedniego działu.
  • Routing czatu – tzn. odpowiednie kierowanie interakcji z klientami – przekierowanie do różnych kanałów komunikacji (np. e-mail, infolinia), działów, czy konkretnych konsultantów.
  • Możliwość integracji z innymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w firmie – systemem WordPress, platformami społecznościowymi, czy narzędziami analitycznymi (takimi jak popularne Google Analytics). 
Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Jaki czat na stronę wybrać? Dostępne aplikacje

Czat w prostej formie możesz wdrożyć z pomocą platform i aplikacji dostępnych obecnie na rynku. To między innymi:

  • LiveChat – który oferuje możliwość optymalizacji i automatyzacji niektórych funkcji czatu. Rozwiązanie można też zintegrować z innymi aplikacjami, takimi jak WordPress,  Facebook, czy Google Analytics. Platforma oferuje także możliwość automatycznego przydzielania czatów i analizę danych o klientach.
  • Tawk.to – wtyczka WordPress, która pozwala na prowadzenie czatu z użytkownikami na stronie, bez limitu użytkowników. Znajdziemy tu także funkcje analityczne, możliwość prowadzenia czatu z aplikacji na telefonie.
  • Crisp Chat – wyposażony w edytor graficzny i funkcję konfiguracji, do której niepotrzebna jest umiejętność programowania. Warto także zwrócić uwagę na możliwość personalizacji. Dodatkowo rozmowy prowadzone w różnych kanałach (np. Messenger, Twitter, SMS) można gromadzić w jednym miejscu. 
Przeczytaj również:  Co to jest ticket system i w jaki sposób usprawnia obsługę klienta?

To tylko kilka przykładów. Na rynku dostępnych jest wiele innych platform pozwalających na implementację prostych rozwiązań opartych o czat. Przygotowanie dedykowanych, bardziej zaawansowanych rozwiązań, a także obsługę chatu możesz powierzyć specjalistom z biura contact center. Jeśli szukasz rozwiązań tego typu, a także innych sposobów na obsługę klienta, wypróbuj narzędzia telemarketingowe, takie jak infolinia sprzedażowa, biuro obsługi klienta (BOK), pozyskiwanie leadów, badania marketingowe i wiele innych.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.