Polcall » Blog » Jak zapewnić dobrą obsługę posprzedażową klientowi, aby go utrzymać?

Jak zapewnić dobrą obsługę posprzedażową klientowi, aby go utrzymać?

Kiedy klient wraca, świadczy to o wysokiej jakości obsługi. Jednak, aby tak się stało, należy mu zapewnić nie tylko produkty i usługi najwyższej jakości, ale także obsługę posprzedażową na najwyższym poziomie. Warto wiedzieć, jak to zrobić, aby odbiorca był całkowicie zadowolony. Nawet najlepsze produkty czy usługi nie przyniosą firmie sukcesu, jeśli nie znajdą się klienci, którzy zechcą je nabyć. Dlatego, aby odnieść sukces w biznesie, koniecznie trzeba zadbać o tych, do których ma dotrzeć oferta przedsiębiorstwa. W dodatku nie chodzi tu jedynie o zachęcenie ich do zakupu przy pomocy metod marketingowych czy samą sprzedaż, ale także o to, aby klient poczuł się ważny, również po dokonaniu zakupu. Dlatego tak ważna jest obsługa posprzedażowa.

Obsługa posprzedażowa – co to takiego?

Obsługa posprzedażowa to różnego rodzaju kontakty sprzedawcy z odbiorcą, do których dochodzi już po dokonaniu zakupu. Niestety jest ona często niedocenianym elementem w działalności firmy i wielu przedsiębiorców popełnia błąd, pomijając ją, gdy tylko klient zapłaci za transakcję. Tymczasem to ona sprawia, że firmie przybywa stałych klientów, a ci z kolei chętnie polecają jej produkty lub usługi swojej rodzinie oraz bliższym i dalszym znajomym, jeśli tylko są zadowoleni z samego zakupu.

Nabrała ona szczególnego znaczenia od czasu, gdy sama sprzedaż w dużej mierze przeniosła się do internetu. Choć to może zaskakiwać, to właśnie od tego czasu sprzedawcy mają z klientami znacznie większy kontakt, niż to było wcześniej. Jest to możliwe, chociażby dzięki temu, że posiadają ich dane osobowe, które odbiorcy zostawiają im podczas zakupów. Umożliwia im to bezpośredni kontakt m.in. telefoniczny. Poza tym, wielu klientów również później obserwuje sprzedawców, chociażby w mediach społecznościowych takich jak Instagram czy Facebook. To również sprzyja utrzymywaniu wzajemnej relacji.

Przeczytaj również:  Cloud call center – na czym polega i co obejmuje „call center w chmurze”?

Obsługa posprzedażowa – dlaczego ma znaczenie?

Obsługa posprzedażowa dość skutecznie przyczynia się do tego, że stali klienci chętnie wracają do danego sklepu lub usługodawcy. W dodatku przestają szukać nowych, skoro obecny zapewnia im doskonały serwis. Wówczas na swym znaczeniu traci nawet cena, która przestaje być najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie. Odbiorcy często wybierają produkty i usługi u tego dostawcy, u którego mają pewność, że ich zamówienie zostanie zrealizowane terminowo oraz gdzie w razie jakichkolwiek problemów będą mogli liczyć na pomoc, zrozumienie i skuteczne załatwienie ich sprawy. W dodatku tam, gdzie obsługa posprzedażowa jest na naprawdę wysokim poziomie, klient często woli zapłacić nieco więcej, ale czuć, że jest kimś ważnym dla danego przedsiębiorcy. Wówczas zostaje na dłużej, a stali klienci zapewniają stabilizację każdej firmie, bo ich obsługa nie pochłania aż takich kosztów, jak pozyskanie nowych odbiorców.

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Obsługa posprzedażowa – na co postawić?

Jedno jest pewne – utrzymanie klienta wymaga sprawnej obsługi posprzedażowej, która w zależności od przedsiębiorstwa może przybierać różne formy. Należą do nich m.in.

  • Poproszenie klienta o opinię dotyczącą sklepu lub usługodawcy – dzięki temu poczuje się on ważny dla firmy, a dodatkowo uwzględnienie jego uwag pozwoli ulepszyć ofertę i wykluczyć zauważone przez niego wady lub niedogodności związane z zakupem.
  •  Uczciwe rozpatrywanie reklamacji i przyjmowanie zwrotów – choć wymaga to dodatkowej pracy i generuje koszty, warto się tym zająć rzetelnie, gdyż klient to niewątpliwie doceni.
  • Przesyłanie do klientów newslettera z najnowszymi informacjami dotyczącymi firmy, w tym również jej oferty.
  • Składanie klientom życzeń urodzinowych – oczywiście o ile znana jest data ich urodzin. Przy okazji można też zaproponować specjalne oferty tylko dla nich.
  • Odpowiadanie na komentarze w internecie – zarówno pozytywne, jak i negatywne. Zwłaszcza w przypadku tych drugich warto wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Być może dzięki temu klient zechce usunąć swój komentarz niekorzystny dla firmy, co zdecydowanie wpłynie na jej wizerunek i ewentualnych nowych klientów
Przeczytaj również:  Service Level Agreement – czym jest SLA i co musisz o nim wiedzieć?

Działania w social mediach i tworzenie treści – np. organizowanie konkursów czy prowadzenie firmowego bloga, dzięki któremu osoby, które już znają i lubią firmę, mogą dowiedzieć się, czym obecnie się zajmuje i jaka jest jej aktualna oferta. Daje im to poczucie uczestniczenia w jej życiu, a tym samym zachęca do kolejnych zakupów.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.