Polcall » Blog » Jak skutecznie pozyskiwać leady, wykorzystując narzędzia nowoczesnego telemarketingu?

Jak skutecznie pozyskiwać leady, wykorzystując narzędzia nowoczesnego telemarketingu?

Pozyskiwanie leadów i sprzedaż to najważniejszy cel większości firm, niezależnie od ich wielkości i branży, w których działają. Istotnym elementem nowoczesnej sprzedaży są narzędzia telemarketingu – dziedziny, która współcześnie ma ogromne znaczenie w zdobywaniu nowych klientów i utrzymywaniu obecnych. Jak wykorzystać jej potencjał, by dotrzeć do nowych odbiorców i zoptymalizować koszty?

Czym jest telemarketing w 2024 roku?

Wielu osobom telemarketing kojarzy się po prostu z telefonicznym przedstawieniem oferty mniej lub bardziej dopasowanej grupie odbiorców. Tymczasem współcześnie to rozbudowana gałąź marketingu, pozwalająca relatywnie szybko i relatywnie niskim kosztem pozyskiwać nowych klientów oraz – co równie ważne – zwiększać szanse na utrzymanie tych wcześniej pozyskanych wdrażając usługę: Obsługa leadów przychodzących

Nowoczesny telemarketing to działania wielokanałowe (omnichannel), integrujące wiele ścieżek kontaktu z klientem. Strategia omnichannel jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta, który oczekuje kilku możliwości kontaktu z marką, możliwie jak najszybciej – także przez internet oraz o nietypowych porach. Planując strategię wielokanałową, można wdrożyć jednocześnie – na przykład – tradycyjną infolinię, biuro obsługi klienta, kontakt ze strony internetowej, kontakt mailowy i sms.

Co ważne, komunikacja pochodząca z różnych kanałów może zostać zbiorczo przeanalizowana (ponieważ dociera w jedno miejsce). Contact center zbiera informacje o kliencie, które następnie może wykorzystywać do dalszej personalizacji kontaktu – dzięki temu unikamy na przykład sytuacji, gdy konsultanci pytają kilka razy o to samo lub proponują usługi niedopasowane do profilu kupującego.

Jakie dokładnie usługi może zaoferować współczesny telemarketing? 

Jak wspomnieliśmy, usługi call center to dziś znacznie więcej niż tylko dzwonienie do potencjalnych lub obecnych klientów. W zakres oferty Polcall wchodzą między innymi:

  • Umawianie leadów lub gotowych spotkań – gromadzenie i selekcjonowanie kontaktów do osób decyzyjnych. Umawianie leadów to przekazywanie kontaktów do osób decyzyjnych, które są zainteresowane produktem lub usługą, a umawianie spotkań polega na zleceniu nam całego procesu doprowadzenia do spotkania – rolą handlowca jest już tylko stawienie się na przygotowanym spotkaniu. Jeśli nie wiesz, które z tych dwóch rozwiązań będzie dla Ciebie odpowiednie, skontaktuj się z nami. Każde spotkanie dokładnie weryfikujemy przed przekazaniem Klientowi.
  • Obsługa infolinii i BOK (biura obsługi klienta) – to nie tylko możliwość szybkiego kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami, ale także okazja do dosprzedaży. Profesjonalne call center zawsze wykorzysta każdą tego typu okazję do zaproponowania nowych produktów lub usług.
  • Badanie satysfakcji klienta – w tym badanie sprawdzoną od lat metodą CATI. Badanie pozwala zdiagnozować problemy w jakości obsługi klienta, lub związane z samymi produktami i usługami. Pozyskana w ten sposób wiedza pozwala na wprowadzenie działań optymalizacyjnych.
Przeczytaj również:  Dział R&D – czym on jest, jak wpływa na rozwój firmy?

We wszystkich tych procesach wykorzystujemy technologie zwiększające szybkość obsługi (kolejkowanie połączeń/transferowanie do wolnych w danym momencie konsultantów), realizujemy nagrywanie rozmów i ich archiwizację. W ramach strategii omnichannel proponujemy wiele kanałów dotarcia, m.in. tradycyjny telefon, sms marketing, kontakt na żądanie (ze strony internetowej), obsługę livechat i inne.

Naszym klientom oferujemy szereg usług z obszaru BPO (business process outsourcing), które pozwalają firmom zlecić (w całości lub części) poszczególne procesy związane z marketingiem, sprzedażą i opieką posprzedażową, oszczędzając tym samym własne zasoby (przykładem jest chociażby archiwizacja i obsługa umów).

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Korzyści, jakie przynosi wdrożenie telemarketingu

Współczesny telemarketing dziedzina plastyczna i skalowalna – skuteczne kampanie można prowadzić zarówno dla niewielkich podmiotów, jak i dużych korporacji. Kluczowy jest wybór narzędzi w sposób adekwatny do specyfiki działalności, jej wielkości i założonych celów.

Uniwersalne, możliwe do zaobserwowania w niemal każdym projekcie korzyści wynikające z wdrożenia telemarketingu, to:

  • Redukcja kosztów outsourcing części lub całości procesu sprzedażowego wiąże się oczywiście z określonymi wydatkami. W praktyce jednak są one zwykle niższe niż te, które należałoby ponieść, prowadząc procesy z wykorzystaniem wewnętrznych zasobów.
  • Automatyzacja i optymalizacja – mówimy tu o automatyzacji samego procesu kontaktu i obsługi zapytań, ale także wewnętrznych procesów przedsiębiorstwa, które korzysta z usług call/contact center. To przede wszystkim odciążenie personelu (handlowców, którzy mogą zostać włączeni do procesu sprzedaży dopiero na jego końcowym etapie, osób, które musiałyby obsługiwać klientów, czy chociażby działu HR, który musiałby pozyskać do tego celu pracowników).
  • Uzyskanie cennych danych – dzięki szczegółowym raportom i wspomnianym wcześniej badaniu satysfakcji. Pozwala to na przykład znaleźć odpowiedzi na pytania: na jakim etapie klienci rezygnują z usługi, i na którym etapie lejka sprzedażowego jest szansa na największą konwersję)
  • Wiele możliwości kontaktu – wdrożenie strategii omnichannel to nie tylko komfort klientów, ale też profesjonalny wizerunek marki – która dba o to, by szybko i skutecznie rozwiązywać problemy swoich Klientów.
Przeczytaj również:  Jakie informacje RODO muszą paść w rozmowie telemarketingowej?

Wdrożenie telemarketing to również oczywiste korzyści, takie jak większy obszar dotarcia (możliwość pozyskania klientów z dalszego otoczenia, na terenie całego kraju). Do klientów można także dotrzeć szybciej. Lub też – w zależności od wybranych narzędzi – klienci mogą łatwo i szybko dotrzeć do nas.

Wszystko to pozwala także zbudować relację z naszymi odbiorcami, co zwiększa szansę, że pozostaną oni z naszym produktem lub usługą na dłużej. Dla współczesnego konsumenta profesjonalizm i jakość kontaktu z marką są niemal tak samo ważne jak cena produktu czy usługi.

Usługi contact center – gdzie się zgłosić?

Nowoczesne biura call center zajmują się znacznie szerszym zakresem usług niż jeszcze kilka lat temu – dlatego współcześnie używa się raczej pojęcia contact center. W Polcall Call Center świadczymy wszystkie opisane wcześniej usługi nowoczesnego telemarketingu, a także pomagamy połączyć je w spójną strategię obejmującą wiele kanałów.

Naszą rolą na początku współpracy jest analiza biznesu Klienta i wybór adekwatnych narzędzi – na tym etapie wiemy już, co przyniesie efekty, a co będzie skutkować – mówiąc potocznie – przepaleniem budżetu. Dobra analiza (którą dzięki dużemu doświadczeniu możemy przeprowadzić relatywnie szybko), pozwala zoptymalizować wydatki i szybko przynieść oczekiwany zwrot z inwestycji.

Warto podkreślić, że współpraca z profesjonalnym contact center to także bezpieczeństwo baz danych. Kontakty są zawsze własnością firmy (nie przypisujemy ich konkretnym pracownikom), dlatego można z nich swobodnie korzystać również w przypadku odejścia handlowca.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.