Polcall » Blog » Jak szybko zdobyć nowych klientów? Wypróbuj outsourcing sprzedaży

Jak szybko zdobyć nowych klientów? Wypróbuj outsourcing sprzedaży

Outsourcing handlowy polega na zleceniu firmie zewnętrznej wybranych procesów związanych ze sprzedażą produktów. Może być to zarówno marketing bezpośredni (oferowanie potencjalnym klientom produktów lub usług), jak i działania związane z planowaniem tych procesów (tworzenie baz odbiorców, dobór kanałów komunikacji, czy badania marketingowe). Na czym dokładnie polega outsourcing usług sprzedażowych, jakie przynosi korzyści i kiedy warto wdrożyć go w firmie?

Co to jest outsourcing sprzedaży?

Sam wyraz „outsourcing” pochodzi z języka angielskiego i jest połączeniem słów „out” (na zewnątrz) oraz „source” (źródło). Gdy mówimy o outsourcowaniu usług, mamy na myśli ich realizację poza organizacją. Oprócz outsourcingu handlowego często stosuje się outsourcing IT, outsourcing HR, rachunkowo-księgowy czy związany z obsługą prawną.

Outsourcing sprzedaży jest częścią szerszego pojęcia – Business Process Outsourcing (BPO). To strategia działania, która zakłada, że wybrane procesy biznesowe realizuje się poza strukturami organizacji. Dzięki temu firma może skupić się na planowaniu własnego rozwoju, rozbudowy oferty, czy innych kluczowych celach. Zwykle wiąże się to także z oszczędnościami, ponieważ firma nie musi kupować kosztownej infrastruktury (np. do wykonywania połączeń), wynajmować powierzchni biurowej, czy zajmować się czasochłonnym procesem pozyskiwania, szkolenia i utrzymywania specjalistów To właśnie oszczędność czasu i środków, przy dużej efektywności działań spowodowało ogromny wzrost zainteresowania strategią BPO w ostatnich latach.

Outsourcing usług sprzedażowych i telemarketingowych – jak wygląda w praktyce?

Outsourcing może oznaczać utworzenie całkowicie zewnętrznego działu sprzedaży lub też zlecenie wybranych procesów (na przykład z pozyskiwania nowych klientów przez infolinię sprzedażową, czy tworzenie i zarządzanie bazami danych). 

  • Outsourcing sprzedaży B2C – czyli sprzedaży kierowanej do klienta niebiznesowego. Najczęściej wybierane kanały to infolinia call center oraz obsługa klienta BOK. Uzupełnieniem tych usług może być na przykład obsługa reklamacji lub rezerwacji).
  • Outsourcing sprzedaży B2B – czyli sprzedaży do klienta biznesowego. Klasyczna infolinia ma tutaj mniejsze znaczenie (choć w wielu przypadkach jest bardzo ważnym narzędziem). Ze względu na większy wolumen sprzedaży i charakterystykę oferty, sprawdzają się tutaj takie usługi jak umawianie spotkań handlowych oraz generowanie i obsługa leadów.
Przeczytaj również:  Czym jest lejek sprzedażowy?

Zarówno w outsourcingu B2B, jak i B2C ważną rolę odgrywają działania uzupełniające, takie jak weryfikacja i aktualizacja baz danych, czy badania satysfakcji klientów. Outsourcing może dotyczyć również wewnętrznych procesów organizacji. Przykłady to back office, czyli wsparcie pracowników w procesach formalno-administracyjnych (obieg dokumentów i sprzętu, zarządzanie informacją), oraz help desk (reagowanie na różnego rodzaju zdarzenia, rozwiązywanie bieżących problemów pracowników lub klientów).

Outsourcing usług sprzedażowych – korzyści

  • Istotna redukcja kosztów – firma nie musi organizować ani utrzymywać własnego działu handlowego. Wiąże się to z wieloma kosztami: zatrudnienia i utrzymania specjalistów, organizacji powierzchni biurowej, zakupu potrzebnego sprzętu i materiałów.
  • Dostęp do nowoczesnych narzędzi – pozwalających zautomatyzować rozmowy i rejestrować historię kontaktów w czasie rzeczywistym. To także narzędzia związane z obiegiem dokumentów, automatyczną aktualizacją baz danych, czy rozdzielania połączeń między konsultantami.
  • Profesjonalni sprzedawcy – jeśli wybierzesz dobre biuro contact center, Twój zewnętrzny dział sprzedaży zbudują osoby wyszkolone w profesjonalnej obsłudze klienta, ze znajomością technik perswazji i prawidłowego reagowania w każdej sytuacji. Pozwoli to utrzymać wysoką jakość obsługi i nie narazi Cię na ewentualne straty wizerunkowe.
  • Proste wdrożenie – wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania telemarketingowe takie jak (call center cloud) technologie chmurowe i wiele narzędzi, które pozwalają uruchomić outsourcing handlowy bez istotnej ingerencji w bieżące funkcjonowanie organizacji.
  • Zwiększenie efektywności działań – jeśli wszystkie czasochłonne procesy związane ze sprzedażą zlecisz dobrej firmie zewnętrznej, możesz skupić się na strategii i rozwoju Twojego biznesu.
Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego call center?

Nasi eksperci czekają na Twój telefon!

Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze! Zapoznaj się z naszą ofertą i daj się przekonać, że rozwiążemy każdy Twój problem.

Skontaktuj się z nami!

Kiedy zdecydować się na sprzedaż outsourcingową?

Outsourcing handlowy jest elastycznym i uniwersalnym rozwiązaniem – można je wprowadzić w mniejszych firmach oraz w dużych korporacjach. Sprawdza się w sprzedaży B2B i B2C. Strategię działania trzeba jednak dopasować do charakteru organizacji i jej oferty, potrzeb i przyzwyczajeń klientów, a także branży, w której działa. Indywidualny wybór narzędzi i kanałów komunikacji jest bardzo ważny – ogranicza ryzyko tzw. przepalenia budżetu, czyli przeznaczenia dużych środków, które nie przyniosą zakładanego efektu. Dlatego właśnie outsourcing sprzedaży trzeba zlecić profesjonalistom, którzy wiedzą jakie rozwiązania wybrać, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji, jednocześnie zadbać o jakość obsługi klienta i całościowo rozumiany wizerunek firmy.

Przeczytaj również:  Jak wybrać i na co zwrócić uwagę przy wyborze czatu na stronę internetową?

Kto szczególnie powinien rozważyć outsourcing handlowy?

  • Organizacje, które nie posiadają własnego działu sprzedaży.
  • Organizacje, które posiadają dział sprzedaży, jednak nie jest on wystarczająco efektywny (dział zewnętrzny może stanowić wsparcie dla obecnego zespołu).
  • Przedsiębiorcy, którzy chcą zwiększyć wyniki sprzedaży, nie dysponują jednak budżetem pozwalającym stworzyć taki dział od zera we własnych strukturach. 
  • Firmy, które rozszerzają ofertę lub wprowadzają na rynek nowe produkty/usługi,
  • Firmy, które potrzebują wsparcia w okresach zwiększonej sprzedaży (istotne na przykład w branżach sezonowych).

Warunkiem skutecznych działań, pozwalających rzeczywiście zoptymalizować koszty jest wybór profesjonalnego partnera. Takiego, który dysponuje profesjonalną kadrą, zaawansowaną infrastrukturą i indywidualnie podchodzi do budowania strategii BPO (outsourcingu procesów biznesowych). Jeśli chcesz wdrożyć outsourcing handlowy w swojej firmie, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci dobrać optymalne rozwiązanie.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą?

Nasi specjaliście chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i dobiorę najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.